Stolt af almene boliger


En ny image-kampagne skal gøre danskerne stolte af, at Danmark er et land, hvor de almene boliger er en uundværlig del af det danske velfærdssamfund.

Kampagnen begynder fra og med denne uge og kommer blandt andet til at bestå af både tv-reklamer og avisannoncer.

”Vi forsøger ikke at lave noget skønmaleri af Danmarks almene boliger, og det ville heller ikke være troværdigt. Men danskerne har brug for at få et mere nuanceret billede. De almene boligers stolthed og værdighed er blevet stjålet. Ikke bare fra beboerne og boligorganisationerne - men fra os alle sammen. Som samfund føler vi ikke den fælles stolthed, som vi burde over for det fundament af social ansvarlighed, som den almene sektor udgør,”  siger Palle Adamsen, formand for Boligselskabernes Landsforening.

”Vi har valgt at bruge virkeligheden som reklame. Reklamefilmen er optaget 100 % i almene boligområder, og aviskampagnen portrætterer almene beboeres liv.”

Kampagnen er tilrettelagt af Boligselskabernes Landsforening i samarbejde med reklamebureauet Mensch. Reklamefilmen er lavet af instruktøren Martin Werner, der bl.a. står bag tv-klamer for SAS, Cafe Noir og Coca Cola Zero, og fotografierne af de almene beboere er taget af pressefotograf Jan Grarup, som er Danmarks mest præmierede pressefotograf.


Læs meget mere om kampagnen på www.danmarksalmeneboliger.dk

 

 

 

Artiklens emner

Bo til leje, Rum for liv